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 Feuille de Personnage

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La Doyenne
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La Doyenne


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Feuille de Personnage Empty
MessageSujet: Feuille de Personnage   Feuille de Personnage EmptyVen 10 Nov - 18:50

Voici la feuille de Personnage du Jeu. Vous devez absolument la fournir (et attendre qu'elle soit validée) pour espérer jouer. (pour plus d'information sur une des sections ou un caractère, cliquez dessus)
______________________________________________________

GENERALITEES

Nom :
Prénom :
Surnom :
Race :
Age :
Metier envisagé :

Profil Physiologique : [Rédiger un petit paragraphe (~5 lignes)]

Profil Psychologique : [Rédiger un petit paragraphe (~5 lignes)]

Background : [Rédiger un bon paragraphe (15 lignes minimum) ; les bonnes histoires se verrons attribuées des points bonus, donc creusez vous la cervelle !]

EQUIPEMENT



CARACTERISTIQUES PRINCIPALES

Répartir 40 Poits dans chacunes de ces caracteristiques

Consulter les Minimums et maximums spécifiques à votre race


FORCE : __
ENDURANCE : __
PERCEPTION : __
CHARISME : __
INTELLIGENCE: __
AGILITE : __
CHANCE : __


COMPETENCES

Choisir 3 compétences parmis la liste (ce seront vosspécialitées, mais vous maitriserez aussi les autres Razz)

Armes légeres
Armes lourdes
Armes à Energie
Corps à Corps
Armes Blanches
Armes de Jet
Premiers Soins
Médecine
Discrétion
Crochetage
Vol
Pieges
Science
Réparation
Pilotage
Discours
Troc
Jeu
Survie en Milieu Hostile


QUALITEES

voir ici

------------------------------------------------

Voila le code à Copier/Coller pour créer votre feuille de personnage :

Remplissez chacunes de ces informations

Code:
[size=18][color=red]GENERALITEES[/color][/size]

[u]Nom : [/u]
[u]Prénom :[/u]
[u]Surnom :[/u]
[u]Race :[/u]
[u]Age :[/u]
[u]Metier envisagé :[/u]

[u]Profil Physiologique :[/u]

[u]Profil Psychologique :[/u]

[u]Background :[/u]

[size=18][color=red]EQUIPEMENT[/color][/size]

[u]Arme :[/u]

[u]Armure :[/u]

[u]Inventaire :[/u]

[size=18][color=red]CARACTERISTIQUES PRINCIPALES[/color][/size]

[Prenez le paragraphe aproprié ; Supprimez les autres^^]

[Humain]

FORCE : __/10
ENDURANCE : __/10
PERCEPTION : __/10
CHARISME : __/10
INTELLIGENCE: __/10
AGILITE : __/10
CHANCE : __/10

[Goules]

FORCE : __/8
ENDURANCE : __/13
PERCEPTION : __/10
CHARISME : __/10
INTELLIGENCE: __/10
AGILITE : __/6
CHANCE : __/12

[Super-Mutants]

FORCE : __/13
ENDURANCE : __/11
PERCEPTION : __/11
CHARISME : __/7
INTELLIGENCE: __/11
AGILITE : __/8
CHANCE : __/10




[color=red][size=18]COMPETENCES[/size][/color]

[ Choisir 3 compétences parmis la liste ]

Armes légeres
Armes lourdes
Armes à Energie
Corps à Corps
Armes Blanches
Armes de Jet
Premiers Soins
Médecine
Discrétion
Crochetage
Vol
Pieges
Science
Réparation
Pilotage
Discours
Troc
Jeu
Survie en Milieu Hostile

[color=red][size=18]COMPETENCES[/size][/color]

[voir ci dessus]


Dernière édition par La Doyenne le Jeu 28 Déc - 21:36, édité 9 fois
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MessageSujet: Races   Feuille de Personnage EmptyDim 24 Déc - 0:27

Il existe plusieurs races sur le forum. Voici un descriptif de chacune d'elles [Descriptif en anglais pour le moment, traduction à venir]

Humain

Your basic human. Two arms, two legs, two eyes. You and me. Humans gain no bonuses or penalties to their basic statistics, except a 30% resistance to electricity, and gain a perk every 3 levels. Humans weigh anywhere from 110 to 280 pounds, and stand around 1.5 to 2.5 meters tall.

Compétences :
Code:
      FO | EN | PE | CH | IN | AG | LK
Min |  1 |  1 |  1 |  1 |  1 |  1 |  1
Max | 10 | 10 | 10 | 10 | 10 | 10 | 10

Goule

When the bombs hit, some people were irrevocably changed (and not just the ones who were atomized at ground zero, either). Ghouls are humans who were alive when the bomb went off, and the radiation altered them at a cellular level. Ghouls enjoy an extremely slow cellular mitosis rate, rendering them essentially immune to the effects of old age. The radiation also changed their outward appearance, forever marking them as outsiders. Their skin hangs off their bones, sometimes in shreds, and sunken eyes peer out from skulls twisted and burned by radiation, giving these infortunate people their name. Their skin can be anywhere from pale white to dirt brown in color, with green and yellow the most common. When they do have hair remaining, it usually does not grow. Some ghouls were inexplicably merged with plant species, and have shrubs and moss growing out of various parts of their bodies. It might have twisted their bodies, but the radiation did not affect their minds, and they are forced to live as misshapen outcasts, fully aware of the society they were once part of, but also aware they can never rejoin it. For this reason, many ghouls have formed settlements of their own, or live in settlements with humans and mutants who do not mind their appearance. Unlike their mythic namesakes, ghouls do not eat human flesh. They do, however, require a small amount of radiation to survive, and for this reason, one can often find a population of ghouls around a leaky nuclear reactor or an impact crater from the war.
Ghouls age very slowly, and their lifespan is a whopping 300 years past when they were exposed to the radiation. Their unnaturally long lifespan does not mean that they can't be killed by other means, however, and ghouls are just as vulnerable to disease, falls, and bullets as everyone else. Ghouls usually weight anywhere from 80 to 160 pounds, and stand anywhere from 1.5 to 2.5 meters tall. Whether or not ghouls can reproduce is a subject open to scientific debate.

Compétences :
Code:
      FO | EN | PE | CH | IN | AG | LK
Min |  1 |  4 |  1 |  1 |  2 |  1 |  5
Max |  8 | 13 | 10 | 10 | 10 |  6 | 12

Super Mutant

Super mutants (or just mutants, as they prefer to call themselves) are not the product of "natural" aftereffects from the war, but a race created by one person, the insane overseer of a particular Vault who wanted to create a master race. Using biological research from a prewar military installation, he developed the Forced Evolutionary Virus (FEV) and began performing experiments on people. Many died before he achieved the desired results. After "dipping" the person in a vat containing the FEV virus, they would emerge and undergo an intense physiological change. They grew much stronger and more intelligent, as well as growing in height and stature. Armies of Super-Mutants were once slaves to this Master and his dream to "dip" every human on the planet, but the Master was eventually killed and the mutants freed (although to hear them tell it, the Master was more of a Messiah than a madman). Like ghouls, mutants age very slowly, but not as slowly as their cousins.
Mutants are generally huge, easily reaching 2.8 to 3 meters in height, weigh up to 350 pounds, and come either male or female. Their skin is usually a greenish yellow color, and various bunions and growths cover their bodies. They have hair in all the usual places, but it usually grows slowly (a result of the slowed cellular mitosis from the FEV virus). Although sterile for a long time after the "dipping," mutants can eventually have children, among themselves or a half-mutant, half-human hybrid (see Half-Mutant, below). Unfortunately, like ghouls, mutants are largely outcast from human society. Many of them prefer it this way, looking on human society as diseased or inferior because of the prejudice and corruption that still exist. Mutants were once part of what they see as an attempt to finally unite humanity and overcome humankind's weaknesses, and it is rumored that vats of the FEV virus still exist, and a mutant society is at work attempting to achieve this goal, even after the Master's death.
Mutants cannot easily use small arms. Mutants can easily live 200 years beyond when they were "dipped." Mutants born of a mutant-mutant union mature at the same rate a human does, and generally live around 250 years. Mutants cannot wear armor designed for humans; they just don't make it their size. Someone in that vast wasteland might, however.

Compétences :
Code:
      FO | EN | PE | CH | IN | AG | LK
Min |  5 |  1 |  4 |  1 |  1 |  1 |  1
Max | 13 | 11 | 11 |  7 | 11 |  8 | 10
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MessageSujet: Carasteristiques primaires   Feuille de Personnage EmptyDim 24 Déc - 0:52

Voici un bref descriptif des caracteristiques primaires :

FORCE (FO)

Il s'agit de la Force Pysique pure. En d'autres mots, la capacitée à soulever des poids, à donner des coups mémorables et à utiliser des armes très lourdes. Une force élevée est recommandée pour ceux qui n'aiment pas se faire marcher sur les pieds. La Force est sans aucun doute la plus importante des caracteristiques

PERCEPTION (PE)

La capacité de remarquer des choses; d'avoir les sens à l'affût, d'être à l'écoute des moindres détails de votre environnement. Bien entendu, une perception élevée est indispensable pour les tireurs d'élite et les éclaireurs; mais de manière générale, la Perception est certainement la plus importante de toutes les statistiques.

ENDURANCE (EN)

La capacité d'encaisser les coups et la fatigue. Un personnage très robuste réussira à survivre là où d'autres y auraient laissé leurs peau. Si vous voulez survivre dans le desert, privilégiez l'Endurance ; De toutes les statistiques, c'est vraiment la plus importante.

CHARISMA (CH)

Une combinaison d'apparence, d'Eloquence et de Charme. Un Charisme élevé est important pour les personnages qui veulent convaicre ou mener des gens.Il peut permettre de motiver votre entourage.Le Charisme est également très utile lorsque vous faites du troc. Quand on y regarde de près, il s'agit bien de la statistique la plus importante de toutes.

INTELLIGENCE (IN)

L'Education, les connaissances et la capacité de reflechir et d'apprendre rapidement. Etant donné que l'intelligence affecte toutes les autres compétences, elle peut être considérée comme la plus importante de toutes les statistiques.

AGILITY (AG)

La vitesse, la dexterité et l'aptitude à manipuler de petits objets. L'agilité influence de nombreuses compétences qui nessesitent une bonne coordination. Vous comprendrez donc aisément que c'est la plus importante des statistiques.

CHANCE (LK)

Une statistique difficile à definir. Une combinaison de Destin, de karma et d'harmonie avec les vibration de l'univers. La Chance influence sur tellement de petites choses qu'elle est, par essence même, la statistique la plus importante de toutes
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MessageSujet: Compétences   Feuille de Personnage EmptyDim 24 Déc - 0:56

Un descriptif de chacunes des compétences [A VENIR]
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MessageSujet: Traits   Feuille de Personnage EmptyDim 24 Déc - 0:56

Les traits de votre personnage [A VENIR]
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MessageSujet: Equpement de Base   Feuille de Personnage EmptyDim 24 Déc - 1:04

[A VENIR]
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MessageSujet: Re: Feuille de Personnage   Feuille de Personnage Empty

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